Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Råd

Tema her er sykdom, skader, unormal helsetilstand og kosthold

Råd

Innlegg kaninelsker3007 25 Apr 2016, 19:28

Hei, jeg har fått meg dokasse til den voksne kaninen, jeg hadde høy i høyhekk over dokassen men den vil fortsatt ikke bæsje der. Og så har vi en liten kaninunge som vi har adoptert, men eieren av usikker på kjønn. Så vi har prøvd å se det men når vi løfter den og la den ligge med ryggen blir den helt vill, prøve å klore og stikke av gårde.
kaninelsker3007

Re: Råd

Innlegg Oliver4 30 Apr 2016, 20:22

Hei! Er den voksne kasterert? I så fall ville jeg anbefale å gjøre det. De vil bli mindre hormonelle, ikke ha behov for å markere, blir roligere og da kommer rensligheten stort sett automatisk. Høy over dokassen - bra tiltak! Les gjerne dette: http://www.kaninboka.no/kastrering/2016 ... g-av-kanin

Å legge en kanin på rygg bør ikke gjøres med mindre man er absolutt nødt. Den kan havne i en transelignede tilstand som kalles for tonisk immobilitet. Det er en taktikk kaninen bruker når den er i livsfare og gjør det den kan for å komme seg ut av situasjonen, feks å spille død ovenfor et rovdyr. Ville tatt den med til veterinæren for å sjekke kjønn og også kasterering når den er gammel nok.
Lykke til:)
Oliver4

Gå til Helse og ernæring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest