Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Kaninen min tisser rødt/blod.

Tema her er sykdom, skader, unormal helsetilstand og kosthold

Kaninen min tisser rødt/blod.

Innlegg Kanineier2 31 Des 2015, 01:41

Hei! Min ukastrerte kanin på snart 6 år tisser blod/rødt. Jeg mistenker at det kan være sykdom, men utelukker ikke at det bare er pga mat. Kostholdet til kaninen er sunt. Det daglige kostholdet er en liten bit gulrot, noen ganget en liten busk brokkoli, 2 ss pellets og fri tilgang på høy. Kaninen oppfører seg normal, men har drukket en god del vann de siste dagene og har derfor tisset mer også. Avføringen er normale runde, faste kuler.

Spørsmålet mitt er om dere tror dette er en sykdom, eller grunnet maten? Jeg har begynt å tenke på å dra til dyrlegen, fordi dette har holdt på helt siden oktober.

Håper på svar, hilsen en bekymret kaninmor.
Kanineier2

Re: Kaninen min tisser rødt/blod.

Innlegg Kanineier2 31 Des 2015, 16:23

Kaninen min Tulla døde idag, av dette. Den er dypt savnet, og høyt elsket. En ting jeg har lært er: ta alltid kaninen din til dyrlegen før det er for sent. RIP
Kanineier2

Re: Kaninen min tisser rødt/blod.

Innlegg flekk 19 Jan 2016, 18:20

Kondolerer så mye :( Dette var veldig trist.

Vil også nevne til andre at brokkoli kan føre til gass i magen, selv om jeg ikke tror at det var det som grunnet sykdommen.
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Gå til Helse og ernæring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester