Jeg har en liten kaninjente nå og har veldig lyst til åLage en liten marsvinunge del av familien ! Men passer disse sammen !? Kaninjenten min er litt over 7-8 mnd og er rolig, men litt bortskjemt

TAKK for alle svar !!

![]() Tips: Våre kunnskapssider |
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.
Du kan besøke bloggen hennes her. |
![]() |
Noen grunner til at marsvin og kanin ikke går sammen:
-Marsvin skal ha marsvinpellets, kanin skal ha kaninpellets
-Marsvin skal ha tilskudd av c-vitamin siden de ikke produserer dette selv, kanin har ikke behov for tilskudd av noe slags vitaminer
-Marsvin har behov for større mengder grønfôr enn det en kanin har
-Kanin har kraftige bakføtter som kan trampe i hjel et lite marsvin
-kaniner kan ha en bakterie i luftveien som kalles ”bordatella”. Denne bakterien er ikke farlig for kaniner, mens på marsvin vil den føre til lungebetennelse, somregel fører den til døden.
Lisemor skrev:Jeg må bare legge til her at det for litt siden var en veterinær på god morgen Norge på tv2 som la ut om at jada kaniner og marsvin går godt sammen.. Aller helst burde det vært marsvin med marsvin, men kaniner var en god substitutt. Og dette er jo alarmerende da de faktisk sitter på TV og sier dette og at det var en veterinær som uttalte seg... Tenkte bare å si i fra om det jeg..
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester
![]() |
![]() |