Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Kanin og katt

Spørsmål, svar og erfaringer relatert til det å føre og ha flere kaniner sammen

Kanin og katt

Innlegg millivanilli 06 Okt 2015, 11:55

Hei, min utegående ukastrerte hunn-kanin på 2 år ser ut til å ha et godt og sosialt forhold til katten (en kastrert hunnkatt),
men burde jeg skaffet henne en kastrert hann-kaninvenn? Vegrer meg litt, siden vi bor ved en bilvei,
noe min kanin har vent seg til å hole seg unna fra hun var liten. Er redd en voksen hann-kanin ikke er så forsiktig hvis den skulle komme seg ut..
Milli Vanilli
millivanilli

Re: Kanin og katt

Innlegg Kanina 19 Jan 2016, 18:40

millivanilli skrev:Hei, min utegående ukastrerte hunn-kanin på 2 år ser ut til å ha et godt og sosialt forhold til katten (en kastrert hunnkatt),
men burde jeg skaffet henne en kastrert hann-kaninvenn? Vegrer meg litt, siden vi bor ved en bilvei,
noe min kanin har vent seg til å hole seg unna fra hun var liten. Er redd en voksen hann-kanin ikke er så forsiktig hvis den skulle komme seg ut..

Katter og kaniner går ofte bra sammen :) så lenge katten ikke skader kaninen. Her er mine tips:
Kastrer hunnkaninen din og kjøp en kastrert hannkanin du kan bonde med henne. Begge burde være kastrerte siden ukastrerte hunnkaniner kan få kreft, og dessuten kan de være hormonelle og itt sure mot andre kaniner.
Grav ned netting i bakken rundt hele kaningården, da klarer ikke kaninene å grave seg ut :)
Tuva (2014) og Teddy (2011)
Brukerens avatar
Kanina

Gå til To eller flere kaniner sammen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester