Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Ny kanin

Spørsmål, svar og erfaringer relatert til det å føre og ha flere kaniner sammen

Ny kanin

Innlegg sus 09 Jul 2015, 20:54

Vi har fram til nå hatt to kastrerte hann-dvergveddere på 4,5 år. De har bodd i samme bur/innhegning og har hatt stor glede av hverandre. Desverre har den ene dødd (til tross for god behandling hos dyrlege). Den andre sitter nå igjen alene, og jeg har veldig lyst til at han skal få selskap. Jeg lurer derfor på om en såpass gammel kanin vil godta en ny venn, og om vi bør velge en på samme alder og størrelse.
sus

Re: Ny kanin

Innlegg flekk 13 Jul 2015, 11:46

Om de introduseres riktig og og begge er kastrerte, burde det ikke være noe problem. Om du tar en ung kanin, kan det jo hende din eldre kanin vil føle seg yngre igjen. Men kanskje en kanin som allerede er 2-3 år vil være lettere å bonde. Det er vanskelig for meg å se hva som blir best, siden jeg ikke kjenner din kanin. Men jeg er vil sterkt anbefale å få en ny kanin. Dessuten er ikke 4,5 år så veldig gammelt, med tanke på at kaniner kan bli 8-12 år.
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Re: Ny kanin

Innlegg Kodagutten min 14 Jul 2015, 16:26

Koda, min 6 år gamle, kastrerte hannkanin ble alene i september da den andre kaninen stakk av. Vi sjekket litt rundt, og fant etter hvert ei søt lita kaninjente på noen måneder (Happy). Hun som tok vare på Happy sa at hun kunne ha godt av en eldre kaninvenn. Koda virket også fornøyd med å få en ung venn :)
Hilsen Hilde, Koda og Happy
Brukerens avatar
Kodagutten min

Gå til To eller flere kaniner sammen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest