Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

To kaniner sammen

Spørsmål, svar og erfaringer relatert til det å føre og ha flere kaniner sammen

To kaniner sammen

Innlegg lillin 24 Feb 2015, 14:10

Jeg har 2 kaniner, Lillin og Musli.
Lillin var alene og så leste jeg at kaniner er veldig sosiale og trenger minst 1 venn av dens art for å føle seg trygge osv.
Så vi fikk en kanin til, Musli.
Til sommeren skal vi kastrere Musli (Kanskje Lillin også) og de skal være sammen i et stort utebur.
De har luktet på hverandre før så de har hilst men da var Musli i buret og de fikk ikke gjort noe mer ;)
Hvordan få dem til å ikke krangle når de blir sammen i buret ?
Og hvor lenge etter kastrering er kaninen fortsatt i stand til å parre å få unger ?
Takk for svar :)
Hilsen Laura og kaninene Musli og Lillin :)
lillin

Re: To kaniner sammen

Innlegg 02maryam 24 Jul 2015, 15:40

Da jeg kastrerte min kanin, måtte vi holde min hann kanin og hunn kanin vekk fra hverandre i en uke. Men de er i stand til å få unger en måned etter kastrering, eller mer. Har hørt at hannen til og med fortsatt kan parre med hunnen og få barn, 4 måneder etter kastrering.
02maryam

Re: To kaniner sammen

Innlegg ZakuraRabbit 24 Jul 2015, 23:59

http://kanin.org/kaniner

Det kan ta en stund før hannen er helt "tom". 6 uker hører jeg er max. Men hvis hunnen blir kastrert kan du prøve å bonde dem etter en måneds tid (fikk beskjed om å vente 3 uker da jeg kastrerte min første hannkanin, da hadde jeg allerede en sterilisert hunn).
Hanne Aune
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Etablert bruker

Gå til To eller flere kaniner sammen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester