Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Presentasjon av kaniner her inne

Presenter kaninen din i den klistrede tråden! Her finnes også kaninbilder inndelt etter tema, samt filmsnutter

Re: Presentasjon av kaniner her inne

Innlegg MiaDina 12 Mar 2014, 14:52

Bilde
Dette er Sir. Hun er ei fire år gammel kanin som elsker kos <33
Hun ble født 29. august, 2010.

Hun bor på rommet mitt som frittgående kanin og har et bur til base hvor både toaldettet, huset hennes er og høyet blir servert. Like utenfor dette er vannskålen hennes som aldri blir tom, da jeg fyller den med nytt vann daglig. Hun får komme ut når været tilsier det i en stor innhegning laget av et giganormt bur med innhegning. Da får jeg se mange binkies! Herlig å se på!

Siri er ei frøken som elsker å krafse i høyet sitt og få kos av matmor (meg) og bli med på tur ute.
Hun virkelig hater t jeg tar ut skittent strø fra buret henes! Da både brrummer hun og dytter, kombinert med å bite, for å få den spaden vekk! :lol: Synes selv dette er sjarmerende, men det er jo stressende for henne å føle seg territoriell hele tiden... Så hu skal kastreres iløpet av sommeren ^^

Bilde

Hu er generelt sett ei frøken med masse personlighet. Hun er det stikk motsatte av Dina, min andre kaninfrøken i matveien. Mens Dina spiser alt fra Sour Creme potetgull til persille, skyr Siri alt det som er usunt for kaniner, som f.eks. dette potetgullet, potet, sjokolade osv. :thumbup: Hu har litt ekstra på seg, men det er denne søte hakeposen som er så sjarmerende med utseende hennes. Pluss at på baken hennes ser det ut som om det er et menneske som veiver med den ene hånda i, som om det tar farvell, og på andre siden av baken hennes, like ved ser det ut som en kanin som sitter i vanlig kaninstilling =3 :heartbeat:
Med vennelig hilsen Mia, Dina og Siri <3

Besøk også bloggen min:
http://miadyveke.blogg.no/
Brukerens avatar
MiaDina

Innlegg flekk 23 Mai 2014, 18:10

Navn: Flekk
Kjønn: Hann(ukastrert)
Født: 20.juli.2011
Boforhold: Bor på terassen som frittgående. Han er bare I buret om natten. Ofte i skogen.
Kjennetegn: Utrolig tillitsfull og koseglad. Han kommer når jeg roper.
Liker: å lufte seg ute i skogen uten bånd, få masse kos og leke med eieren sin.
Liker ikke: å være i buret, bli bært eller klippe klørne. Simphelten hater han å gå i bånd.
Bilde
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Innlegg audhildw 02 Aug 2014, 16:19

Siden det er mine to første kaniner, kan jeg vel presentere dem ;)
Bella og sofie ble født hos en kjempe flink oppdretter i Kristiansand 03/04-14. Vi hentet dem for en uke siden i dag. Bilturen til Kristiansand var på omtrent 5 timer hver vei, men det var definitivt verdt det!
Begge to har fantastisk snille personligheter og er veldig kosete. Sofie er litt mer forsiktig av seg enn Bella.
Det er jeg og min bror som "deler" kaninene. Bella er mest min og Sofie er hans.
Vi har kaninene som innekaniner og har to bur inne, der ett står på mitt rom, og det andre på broren min sitt.
Vi har også en lekehytte som vi har gjort om til kaninhus. Der har vi alt utstyret til dem og et stort bur som de er i om natten. De tilbringer meste av dagen løst inne på rommet mitt som jeg har kaninsikret ;)
Her er noen bilder av hytta og kaninene :

Bilde

Bilde

Ikke snakk om å dele her :
Bilde

Elsker øynene deres! :
Bilde

Bella :
Bilde

Sofie :
Bilde
Hilsen Audhild, Bella & Sofie
Brukerens avatar
audhildw

Innlegg lillin 28 Feb 2015, 21:15

Navn: Lillin
Født: ukjent
Farge: Svart og Hvit, hollendertegnet. Øyne: Brune
Rase: Hollender
Kjønn: Hunnkanin, ukastrert.
Liker: gulrot (hun får ikke mye), eple (ikke mye), gå tur ute.
Liker ikke: å bli løftet, gå i sele, klippe klør.
Bor: ute, løper fritt i en binge der jeg setter dem ut på morgenen og tar dem inn i bur på kvelden. Får også løpe fritt i hagen.

Navn: Musli
Født: 15.05.2013
Farge: Brun,litt svart og hvit. Øyne: blå
Rase: blanding av belgisk kjempe og løvehode
Kjønn: hannkanin, ukastrert (ikke lenge ;) )
Liker: gulrot (får ikke mye), eple (ikke mye) og løpe fritt i hagen.
Bor: ute, bor i et hundebur med to etasjer på natta, løper fritt i bingen sin hele dagen. Får også løpe fritt i hagen.
Liker ikke: å bli løftet
Bor: Et STORT hundebur i boden, går ut hver dag.

Dette er mine første kaniner :hjerter:
Sist endret av lillin den 17 Aug 2015, 23:11, endret 2 ganger.
Hilsen Laura og kaninene Musli og Lillin :)
lillin

Innlegg Maye 06 Jun 2015, 18:59

Aurora er en liten frøken født i februar 2015 som etterhvert sikkert blir en ganske stor frøken siden hun er en blanding av tysk vedder og belgisk kjempe. Jeg kjøpte henne egentlig for å avle frem kjøttkaniner, men hun har en aldeles fantastisk personlighet som jeg har falt pladask for og jeg tviler sterkt på at hun noensinne havner på middagsbordet.
Hun har basen sin i en hesteboks i stallen som er bygget om til kaninheim. Yndlingsplassen hennes er den lille plattingen utenfor luka ut til luftegården. Hun elsker å knaske i seg seljeblad over alt annet jeg har gitt henne og favorittaktiviteten er å utforske nye steder (og innlemme dem i riket sitt?). Blir det litt skummelt fyker hun gjerne i dekning under skjørtene mine. Hun er høyt og lavt, det er sjelden tid til så mye kos, men hun liker å ta seg en liten tuppelur inntil meg mellom slagene.
Aurora er sjelden fornøyd når jeg lukker henne inne om kvelden, men det er mye rovdyr rundt her og den ene hunden har enda ikke forstått at Aurora er familie -ikke jaktbytte. Hun er heller ikke spesielt glad i å bli løftet opp, eller på annet vis bli forstyrret når hun driver med noe hun synes er viktig eller spennende.

Bilde Bilde
Brukerens avatar
Maye

Innlegg Nuregutten 29 Jun 2015, 14:26

Kaninen min heter Nure og er fire år blitt, født år 2011. Nure er en blanding av Hermelin og Løvehode, og er en snill liten kaningutt. Han er en frittgående innekanin, og har basen sin på rommet mitt. Nure har også muligheten til å gå ut av rommet om han ønsker det. På rommet har han leker, CottonTail Cottage, Tunnel Haven, papirpose m.m. Når det er fint vær om sommeren så er han ute mye av dagen med oss andre. Han er en veldig sosial kanin, som elsker masse kos. Om det kommer noen inn på rommet både kjente og ukjente er han der for å hilse med en gang. Han er også blitt veldig glad i mat, noe som har endra seg veldig med årene. Før så ville han ikke ha noe annet enn høy, vann, pellets, basilikum og ruccola. Mens nå så spiser han alt mulig, men kan være noe skeptisk enkelte ting og da trenger han kun noen minutter til å tenke og andre ganger uker og måneder. Når han har tenkt seg ferdig så elsker han det som oftest. Om jeg skal beskrive Nure med tre ord så er det: Snill, tålmodig, matglad.

Bilde
Nuregutten

Innlegg Pala 11 Jan 2016, 14:52

Heihei, da kommer jeg med bare den lille kanindyrehagen min på 5.(har 17 dyr)

Bilde:http://i68.tinypic.com/vnj812.jpg

Navn: Sprett
Kjønn: Gutt
Født:? ca 6-7 mnd
Boforhold: Bor i bur, løper fritt i stua og på "kaninrommet" vær dag. Alle kaniner får være ute på sommeren i sele.
Liker: Victoria, Jack, Dunhale og Kinder, og står inn til buret til Jack og Victoria og "nusser". Liker også gulrot, salat og beafar care og oxbow.
Liker ikke: Å klippe klør, eller være borte fra damene sine et øyeblikk.
Damefavoritt: Victoria
Annet om meg: Elsker salat og gulrot. + har 4 damer...veldig forvirret....

Bilde: http://i66.tinypic.com/2ugm3qg.jpg

Navn: Jack
Kjønn: Jente(laaang historie)
Født:? Ca 2 og et halvt år og er søsken med Victoria
Boforhold: Inne i bur, går fritt i stua og på "kaninrommet" vær dag. Alle kaniner får være ute på sommeren i sele.
Liker: Gulrot og salat, beafar care.
Liker ikke: Å bli løftet ovenfra i buret.
Annet om meg: Liker og "nusse" med Sprett. Liker også gulrot, salat, beafar care og oxbow.

Bilde: http://i66.tinypic.com/wh0e3k.jpg

Navn: Victoria
Kjønn: Jente
Født: Ca 2 og et halvt år og er søsken med Jack
Boforhold: Bor inne i bur, men får gå fritt i sta og på "kaninrommet" vær dag. Alle kaniner får være ute på sommeren i sele.
Liker: Gulrot, salat, jordbær, vannmelon, beafar care, oxbow og Sprett.
Liker ikke: Å bli løftet, eller klippe klør.
Annet om meg: Forelska i Sprett.

Bilde: http://i68.tinypic.com/11klgqt.jpg
Det er den svarte.

Navn: Kinder
Født: Ca 11 mnd og er søsken med Dunhale(sies det)
Boforhold: Bor inne, men får gå fritt nesten vær dag i stua og på "kaninrommet". Alle kaniner får være ute på sommeren i sele.
Liker: Gulrot og salat og oxbow.
Liker ikke: Å klippe klør.
Annet om meg:

Bilde: http://i68.tinypic.com/j6okqo.jpg
(det er den hvite)

Navn: Dunhale
Kjønn: Jente(tror vi)
Født: Ca 11 mnd og er søsken med Kinder (sies det)
Boforhold: Bor inne i bru, men får gå fritt nesten vær dag. Alle kaniner får være ute på sommeren i sele.
Liker: Gulrot og salat og oxbow.
Liker ikke: Å klippe klør.
Annet om meg:

Måtte ta et bilde av hele flokke sammen :lol:
http://i65.tinypic.com/2qi63r6.jpg
Den hvite ute av buret er Dunhale, den svarte er Kinder, den brune er Jack, den hvite i buret er Victoria, og den brune og hvite i de mitterste buret, er Sprett.
Hilsen Victoria, Jack, Sprett, Kinder, Dunhale, Tussi, Fluffy og meg
Pala

Forrige

Gå til Kaninpresentasjoner, bilder etter tema og film

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester