Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Presentasjon av kaniner her inne

Presenter kaninen din i den klistrede tråden! Her finnes også kaninbilder inndelt etter tema, samt filmsnutter

Re: Presentasjon av kaniner her inne

Innlegg Lillefix 27 Mar 2011, 19:52

Lillefix er en søt blandingskanin :applaus: hun er blanding av dverg vedder og løvehode :roll:
hun liker best knekkebrød og klær :lol: hun liker kos og lar bare noen bære henne som en baby.
hun er veldig sur på katten min også.

sjema.
Navn: Little Brendle fix ( Lillefix)
født: 26.4 2010
Farge: Brendle= brun, svart og hvit)
Type: blandings
liker: mat og folk
liker ikke: katter og klo tangen
:hjerter:
Lillefixen min<3 Love you
Brukerens avatar
Lillefix

Innlegg tina-tussi 08 Apr 2011, 10:44

Jeg har ei lita kaninfrøken som heter Tussi, og vi er heelt nye her på forumet! Hei alle sammen! :D
Jeg fikk Tussi for ca. en måned siden av ei venninne. Min forrige kanin døde brått, og venninna mi syntes så synd at hun ikke klare å la være, noe jeg ble utrolig glad for! Tussi er ei nydelig lita jente, som i følge dyrebutikken var 4 måneder da jeg fikk henne, så hun er vel rundt fem nå. Hun er veldig aktiv og nysgjerrig, spesielt på kveldstid. :heartbeat:

Tenkte å høre med dere her inne hvilken rase hun er, siden jeg ikke er så erfaren med slike ting. Regner med hun har noe løvehode i seg, på grunn av den søte "sveisen", men hun er vel sikkert en slags blanding?

Bilde

Hilsen Tina og Tussi ;)
Brukerens avatar
tina-tussi

Innlegg Azari06 13 Apr 2011, 20:02

Vi har 2 jenter,begge født ca okt 2011. Begge er mix av dvergvedder og hermelin.
De er ganske sære og usikkre,men forhåpentligvis blir de bedre med litt sosialisering...Og bor på ca 8-10 kvm rom,innredet for kanin :D

Dette er Barbie :heartbeat:
Bilde

Og dette er Pamela :heartbeat:
Bilde
Azari06

Innlegg Bunny 17 Apr 2011, 15:28

Bilde

Navn: Caramello
Oppdretter: Eidsåsen kaninstall
Farge: Viltgrå
Født: 21.april 2010
Boforhold: Bor ute i et utebur med tak og gulv, og hvor han har to hus fylt med høy han kan krype inn i.
BunnyWunny
Brukerens avatar
Bunny

Innlegg Saafira11 22 Apr 2011, 09:02

Navn: Safira
Kallenavn: Kanutt
Kjøpt/fått: Juli 2010, Mattisru
Liker: Å gnage på ting, hoppe, spise og bli kost
Liker ikke: Høye lyder, sperringer og bråk
Farge: Svart
Rase: Dvergvedder
Kjønn: Hunnkanin
Alder: Litt over 1 år :tenke:

Bilde
Safira bor i et bur og får komme ut på stua og hoppe på noen pledd jeg har satt ut hver dag.
Når jeg skal ta på hu sele er hun som oftest så rolig så jeg blir rolig :lol:
Hun elsker også å hoppe mellom beina mine så jeg skal dette over, men det har ikke hendt enda. Får en ramping :mrgreen:
-Snutedytt fra Safira!
Brukerens avatar
Saafira11

Innlegg Thalea 27 Apr 2011, 23:52

Denne viltre gutten er min yngste (ca 1,5 år), og den mest barnslige. :roll: A.N er en blanding av hermelin og løvehode.
Bilde

---------
Både JS og M, som er de neste to nevnt her, forlot meg dessverre i 2011. Det har vært vondt, ikke minst at de døde med ikke så alt for stort mellomrom - den ene på høsten og den andre i jula.
---------

Mens denne gutten kan være av det litt mer kosne hjørnet, og når han noen ganger er ute og løper er han rask med å komme seg tilbake og klenge på foten min - selvfølgelig til stor glede for et "mammahjerte" :forelsket: J.S er en løvehode (selv om han kanskje ikke ser ut som det).

Bilde

Og så min første og eldste godjente, som nå begynner å dra veeldig på årene, og som holder seg mest i ro. Men hun har gitt meg mye kjærlighet opp igjennom tida, altså! M er en albino hermelin.

Bilde

~ ~ ~ ~ ~

Har tidligere hatt ei hermelinfrøken i fargen blå zobel (som jeg er litt småforelsket i). Og så hadde jeg ei løvehodefrøken i noen få måneder, men hun ble lam i halve kroppen sånn helt plutselig, og døde før jeg egentlig skjønte hva som skjedde. Det er vondt - veldig, veldig vondt - å miste noen, spesielt på den måten.
Sist endret av Thalea den 14 Mar 2012, 20:43, endret 1 gang
Har min nydelige A.N.
Brukerens avatar
Thalea

Innlegg Sjøtun Kaninstall 14 Mai 2011, 19:08

Nonstop Action
Kallenavn: Nonstop
Født: 11.01.09
Kjønn: Hann(Kastrert)
Rase: Blanding(Men er lik rasen Røhn)
Farge: Svart/hvit japaner
Boforhold: Utekanin
Liker: Eple og hopping
Liker ikke: Skjekke tenner
Bilde

Lille Trille Pernille
Kallenavn: Nille
Født: 06.06.09
Kjønn: Hunn(snart kastrert)
Rase: Blanding
Liker: Selje greiner, bli klødd/klappet i pannen og gå lange turer
Liker ikke: Hopping eller å ligge på ryggen
Bilde

Prince LouLou
Kallenavn: LouLou
Født: 14.04.10
Kjønn: Hann
Rase: 50% dvergvedder, 50% blanding
Farge: Svart/gul utegnet japaner
Liker: KOS og hopping
Liker ikke: Bli løftet på tur
Bilde

My Hero
Kallenavn: Hera
Født: 01.07.10
Kjønn: Hunn
Rase: 50% Dvergvedder, 50% blanding
Farge: Mørk brun zobel
Liker: Å løpe løst på den store marka like ved låven.
Liker ikke: Bli løftet på tur
adde ingen bra bilder av Hera :/

Deluce Maris Odorem
Kallenavn: Mari
Født: 22.02.11
Rase: Blanding
Farge: Svart/gul Japaner
Liker: Brokkoli og å utforske låven
Liker ikke: Pære
Mari er datteren til Pernille. Hun skal egentlig selgest om jeg finner et bra hjem til henne
Bilde
Sjøtun Kaninstall

Innlegg popcorn123 19 Mai 2011, 16:55

Popcorn
Kallenavn: Poppy
Født: september 2009
kjønn: jente
Rase: dvergvedder/hermelin
kastrert: ja
Bor: inne nå og ute om sommeren
Liker: sengen min og mat
Hater: å bli løftet

Bilde
Sist endret av popcorn123 den 21 Feb 2012, 22:07, endret 3 ganger.
Brukerens avatar
popcorn123

Innlegg chuppagirl 26 Jun 2011, 00:25

Navn: Finding Nemo
Kallenavn: Nemo
Kjøpt/fått: 7 Mai 2011 dyrebutikk
Liker: Å bli kost på magen(!) løvetannblader og vannmelon!
Liker ikke: Høye lyder, papayatablett
Kjønn: hannkanin
Alder: 5/6 mnd

Bilde
Stolt eier av lille søte Nemo og TIka<3
Brukerens avatar
chuppagirl

Innlegg KaninElskerMarthe 14 Jul 2011, 21:39

Navn: Bambi
Kallenavn: Kosebamse/Nussetusse
Født: Husker ikke... Han er 5 år
Boforhold: Inne om natta, ute om dagen
Liker: Gress, hengekøye
Liker ikke: Hindre, katter
Rase: Løvehodekanin

Bilde: Se avataren!
Brukerens avatar
KaninElskerMarthe

Innlegg Zita 27 Jul 2011, 06:34

Kallenavn: Beauty
Født: 2009
Rase: Løvehode dvergvedder
Farge: Svart
Boforhold: Var en ute kanin,nå skal jeg bo inne.
Liker: Må bli vant med mitt nye hjem først
Liker ikke: Jeg er en veldig snill jente,og gjør ikke stort ut av meg.

Bilde
Bilde
Bilde
Zita

Innlegg Gråtass 16 Aug 2011, 17:40

Bilde

Bilde

vi heter Prikken og Alice (ikke vanskelig å se hvem som er hvem ;) )
vi er født 17 mai 2011
og er 2 jenter
vi er en blanding av rhinsk schecke og angora, så det ser ut til at vi blir 2 store frøkner :rosemunn:
vi liker alt som innebærer å gjøre rampestreker. grave i sofaen er en stor favoritt :frustrert: men har alltid tid til en kosestund i sofaen også, da slenger vi oss på ryggen, og kommer å dytter borti en hånd hvis ikke kosen kommer fort nok.
vi liker IKKE støvsugeren, og torden skremer vannet av oss :shock2:
maya og småfruene
Brukerens avatar
Gråtass

Innlegg deamhan 18 Aug 2011, 20:24

Bilde
Ett stykk furten kanin som er sur fordi jeg lukket verandadøra før han rakk å spurte inn og bite istykker møblene!

Navn: Beethoven Siko (Siko er navnet han hadde hos Dyrebeskyttelsen, så det er "mellomnavnet" hans).
Rase: Antakeligvis noe løvehode og en større rase, da han veide 2,5 kg da vi fikk han og har gått betydelig opp i både vekt og størrelse.
Kjønn: Kastrert gutt.
Født: Vi aner ikke, men han er antakeligvis rundt tre år. Veterinæren Dyrebeskyttelsen brukte sa han var 1-2 år, men nå to år senere, så ser vi tydelig at han var yngre enn de trodde, både på vekst og oppførsel.
Boforhold: Nesten frittgående kanin. Har et bur han er i om natten og når folk er borte eller for opptatt med noe til å kunne passe på om han har bestemt seg for å være ramp eller ei.
Liker: Urter, å være bak peisen, løpe raaaaaskt mot sofaen for så å stoppe rett før han havner under, kun for å tirre de teite menneskene og oppmerksomhet.
Liker ikke: Å bli tvunget til noe, om det så er å løftes, klippes i baken (langhåret, så bæsjen setter seg under. Snakk om drittjobb!), stenges inne før han selv vil eller om vi prøver å sette ting så han ikke skal komme seg inn under sofaen. Gjør vi det, så går han inn en annen vei og dytter på blokkeringa. Skikkelig stabukk! Liker heller ikke paprika, ananas eller sukkererter.
Annet om meg: Vinterpelsen hans inneholder skikkelig stilig kinnskjegg og pannelugg. Han ble tidligere sultet før Dyrebeskyttelsen fikk tak i han og de tre andre han var med.
deamhan

Innlegg Annette88 02 Okt 2011, 17:08

Bilde
Momo Shiro and Pondus by Jinte88, on Flickr
Navn: Mo mo Shiro og Pondus
Født: Mo mo aner jeg ikke når er født, hun er rundt 3-4 år gammel. Pondus er 2, født i sept.
Boforhold: Ute i uthuset på vinterstid. Ute i hagen på sommern
Liker: Frukt og eviglange kosestunder rundt ullsokkene mine.
Liker ikke: Mo mo hater å bli løfta. Pondus er ikke så veldig glad i kosten.

Mo mo er nyinnflytt, vært her ei uke. De kommer godt overens og hun synes den nye gubben sin er møkkete for hun konstant pusser han. :lol:
Annette88

Innlegg -Kristine 02 Okt 2011, 18:41

Min lille godgutt, Eddie.

Navn: Eddie.
Rase: Dvergvedder.
Personlighet: Spretten liten tullekopp med et rolig temperament. Kan til tider være full av energi.
Utseende: Beige/oransj/brun med mørkebrun knappenese og lysegrå ører og labber.
Liker: Å løpe i innhegningen, lære triks og få kos på nesen.
Liker ikke: Å bli løftet på, ligge på ryggen og HATER klotangen.

Her er tullekoppen min:

Bilde

Flere bilder på bloggen min; http://www.lapins.blogg.no
Kaninsuss fra Eddie, Lars og lille Ludvig.

Besøk gjerne bloggen vår: http://www.lapins.blogg.no.
Brukerens avatar
-Kristine

Innlegg wisut91 05 Okt 2011, 18:15

Bilde

Dette er Candy.
Blanding av løvehode/hermelin.

Er 5 uker gammel og er utrolig flink til å gå på do.
Nå bor han ute i et ganske stort bur, og buret er isolert. Buret står under trapper og er dekket av presenning.
Skal snart flytte han inn, satser på at han ikke bli syk i 12 grader været :)

Hilsen, Vicky
To pee (there) or not to pee (there) is rabbits problem ;)

Glad i deg Candy <3
Brukerens avatar
wisut91

Innlegg duskemamma 14 Okt 2011, 11:17

DUSK

Dusk er en hvit og brun dvergløvehodekanin med blå øyne. Han ble kjøpt privat i Lyngdal, kom til oss da han var 9 uker gammel. Dusk hadde tre søsken i kullet sitt (2 søstre og 1 bror), men alle de andre var brune med brune øyne. Moren var en hvit løvehode med blå øyne, mens faren var en hvit og brun løvehode med brune øyne. Han er en "utekanin" som ofte er på innebesøk. Han har et god lynne, og liker kos og omsorg! Foreløpig bor han alene, men det er mulig han får seg en venn etterhvert. Sommeren 2012 skal han også få en større utegård. Nå bor han i et isolert hus med en mindre gård utenfor. Inni huset sitt får han oppvarmet "Snuggle Safe" plate hver kveld på kaldere kvelder. Han har også fått en egen 150W varmelampe så vannet ikke skal bli kaldt.

Favorittmat: Høy, pellets, rognebærgreiner, løvetann, gulrot og godbiter på lørdager ("bærtopper" fra Royal Canin).

Navn: Dusk
Kallenavn: "Dusken"
Født: Mai 2011
Kjønn: 1.0 (hann, ikke kastrert)
Rase: Dvergløvehode
Vekt: (Har ikke veid han på en stund, men tipper 1,5 kg)
Farge: Hvit og brun
Øyefarge: Blå

Fikk ikke satt inn det fine bildet siden "forumets vedleggskvote er blitt bruktopp" :cry:
Brukerens avatar
duskemamma

Innlegg popcorn123 22 Feb 2012, 21:48

Loffen
Født: april 2011
kjønn: gutt
Rase: dvergvedder/løvehode
kastrert: ja
Bor: inne nå og ute om sommeren
Liker: mat og kos
Hater: kjøre bil

Bilde
Brukerens avatar
popcorn123

Innlegg Cazzie 22 Feb 2012, 22:58

Søtnos

Bilde

Søtnos er egentlig en såkalt ''uhell''. Vi trodde at hunn-kaninen Josefine var kastrert, og hann-kaninen Buddy fikk ''rive seg løs'', og dermed kom vakre Søtnos og syv til til denne verden, men en unge døde kort tid etter, så da ble de seks igjen. Første gang jeg så ham, var han bare tre uker gammel. Han var ikke større enn håndflaten min, og jeg var egentlig mer forelsket i broren hans, men ca. 4 måneder senere, valgte Søtnos meg. Vi slapp alle ungene løs, og vi hadde regelen ''om kaninen er på fanget ditt i mer enn 30 sekunder, så er h*n din''. Og Søtnos var den som var ca. ett minutt på fanget mitt, og jeg gav ham små gulrot-biter av og til <3

Da jeg kom hjem, forente jeg ham med sin veldig ansvarsfulle far. Ingen av de sloss, ikke en gang etter at Søtnos ble kjønnsmoden...

Bilde
De levde sammen i ca. ett år, helt til Buddy døde i mine hender. D':

Buddy[/color]

Bilde

Buddy var en fin fyr. Han var en veldig skjelden kanin.
Jeg var faktisk til stede da det skjedde. Buddy og de fire søskenene sine kom til. Den syvende april 2004. Han kom til lydløst, som de fleste kaniner gjør. Men det var verre med moren. Hun fik bitt over navlestrengen deres, og fikk nesten vasket dem rene. Bestevennen hennes, en katt ved navn Missy var til stede, og sov et lite stykke unna. Men så, av uforståelige grunner, døde hun, med et lite skrik, også lå hun bare der. Det var ikke tid til gråt, ungene måtte reddes. Eneste mulighet, unntatt oppflasking, var Bestevennen hennes, hun hadde fått unger noen dager før, og ville gjerne være fostermor for sin bestevenns unger. Alt gikk bra, unntatt det faktum at ungene var litt tynne, men ellers gikk det tross alt bra. Ukene gikk, og ungene ble større og større. Da de ble store nok, ble de adoptert bort, og Buddy ble min. Han støttet meg alltid. Om jeg kom gråtende inn på rommet, og satte meg ned, uanset hvor, kom han bort og hoppet oppi fanget mitt, og så opp og inn i mine øyne og trøstet meg med sitt vakre blikk, men da gråt jeg en liten smule til av hans skjønne blikk. Han levde med meg alene i ca. fare år, helt til det flyttet inn en kanin med eier, i nabolaget. Tross i at Buddy ikke var kastrert, ble de to veldig gode venner. Det var bare i noen få små perioder han var litt teritoriell, men det gikk faktisk bort med åra, og det året han fylte ni år, fikk han syv vakre unger med kaninen Josefine. En av de var Søtnos. 08.11.2010 ble jeg en kanin ''rikere''. Han fikk møte en av sine syv unger, og fikk være hans tilstedeværende far. De ble gode venner, de to. De var uadskillelige, helt til 01.01.2011. Han lekte med Sætnos, men lungene hans tålte tydeligvis ikke all løpingen??

Cazzie

Cazzie var en vakker jentekanin som jeg fant gravid. Hun fikk fire vakre unger rundt tretten dager etter at hun kom hjem til oss. Jeg hadde et nært forhold til en av ungene, da den minnet litt om Buddy i oppførsel. Cazzie... Jeg fant henne i en grøft, mens jeg fant maken hennes i grøfta, ødelagt, noen meter unna den lille hulen de bodde i ved veien. Hun var så og si frisk, bare litt øremidd og diarè, men ellers i tipp topp form. Jeg fikk stengt av veien, og fanget henne inn, og lot henne gå fritt på kjøkkenet i begynnelsen. Så, etter at ungene kom til, da de var rundt tre måneder gamle var vi så dumdristige at vi slapp dem i inn-hegningen vi hadde satt opp, og noen måneder av høsten gikk, og så var det bare pelsdotter igjen etter de.

Jeg har alltid et nært forhold til dyrene mine, så når dyrene dør, stikker såret dypt. Alle er dypt savnet, og jeg håper de lever bra i himmelen <3
Brukerens avatar
Cazzie

Innlegg LilleVille 24 Mar 2012, 16:31

Bilde
Navn: Yuki
Født: 15/4-2009
Rase: Dvergvedder/løvehodehermelin
Boforhold: Åpent bur med mulighet til å hoppe rundt i leiligheten som hun vil.
Liker: Mat, mat og kos. Å utforske ting hun allerede har utforsket hundre ganger før. Og å kaste kaninleker rundt omkring.
Liker ikke: Støvsugeren og fluer.

-----------------------------------------------

Bilde
Navn: Ville
Født: 21/7-2007
Boforhold: Åpent bur med mulighet til å hoppe rundt i leiligheten som han vil. Først er Yuki ute en stund, og så er Ville ute mens Yuki er i buret sitt osv.
Liker: Å slafse i seg bananbiter. Å ligge ved siden av meg i sofaen. Kos, og friske løvetannblader.
Liker ikke: Fluer, reisebur og kjedsomhet.

-------------------------------

Ville og Yuki bor sammen med meg og samboeren min i en leilighet i Drammen. Fram til august i fjor bodde jeg og kaninene i Trondheim, men nå trives vi godt her alle tre. =)
Brukerens avatar
LilleVille

ForrigeNeste

Gå til Kaninpresentasjoner, bilder etter tema og film

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester