Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Presentasjon av kaniner her inne

Presenter kaninen din i den klistrede tråden! Her finnes også kaninbilder inndelt etter tema, samt filmsnutter

Innlegg monis 11 Aug 2008, 00:31

Velkommen til alle nye medlemmer!

Her kan du poste en kort introduksjon av kanin(ene) dine og fortelle litt om hvordan dere bor. Forsøk å holde tekstmengden godt innenfor størrelsen på boksen som skriver den inn i - og bilde er selvsagt hyggelig!

For eksempel:

Ludo er en viltgul dvergvedder/gatemixgutt som jeg kjøpte i dyrebutikk høsten 2007, etter mye mas på samboeren. Nå er han tante, og bor sammen i to etasjer av et innebur med Ana, en madagaskar minirexfrøken jeg hentet fra oppdretter i julen 2007. Kenny er en viltgrå japanertegnet dvergvedder(-mix?) som ble funnet ute på festningen i Trondheim i februar 2008. Nå er han også tante, og bor adskilt fra de to andre, siden de bare krangler. Alle får noen runder på gulvet hver dag, og når tiden strekker til skal jeg trene dem mer med klikker, med og uten hinder.

En kan også bruke et skjema som dette:

Bilde:
Navn:
Født:
Boforhold:
Liker:
Liker ikke:
Annet om meg:

Merk:
Da det er muligheter for å poste flere bilder i de forskjellige bildekategoriene er det fint om man ikke legger inn mer enn ett bilde pr kanin. Dette for å hindre at tråden blir unødvendig lang etterhvert som flere legger inn sin presentasjon. Kommenter ikke andres poster i denne tråden - send dem heller en privat melding (pm) :)

Skal du endre på informasjonen du har lagt ut her, velger du "endre"-knappen i innlegget ditt og gjør ønskede forandringer - ikke opprett en ny post :)
Mona - kanin.org
Brukerens avatar
monis
Administrator

Re: Presentasjon av kaniner her inne

Innlegg Lena 24 Aug 2008, 00:40

Espiranza
Navn: Espiranza
Kallenavn: -
Født: 7. juni 2007
Kjønn: 0.1 (hunn, kastrert)
Rase: Hermelinblanding m/litt manke
Farge: Viltgrå
Bilde

Tornerose
Navn: Tornerose
Kallenavn: -
Født: 7. juni 07
Kjønn: 0.1 (hunn, kastrert)
Rase: Hermelinblanding
Farge: Viltgul
Bilde
Sist endret av Lena den 07 Des 2008, 14:57, endret 1 gang
Lena & Sírius

Hvil i fred, Tornerose & Espiranza
Brukerens avatar
Lena
Moderator

Innlegg Luna 24 Aug 2008, 01:11

Så fint at du startet Lena :) Jeg følger etter jeg:

Luna
Bilde
Luna er født i februar 2007, og ble plukket opp av meg og min samboer i en dyrebutikk i Oslo sentrum i april 2007. Hun er kastrert og lever frittgående i leiligheten med bestekompisen Lago. Luna er en bestemt liten kanindame som ikke finner seg i hva som helst, men hun er samtidig et sjarmerende lite vesen.

Lago
Bilde
Lago ble adoptert fra DOOA (Dyrebeskyttelsen avd. Oslo og Akershus) i desember 2007. Han er også kastert og frittående med Luna. Lago er en ugangskråke med et høyt energinivå, og underholder hele familien med sine rare påfunn.
Hilsen Kaja, Luna og Lago

Besøk gjerne bloggen min - om hverdagsliv, veganisme, vegetarmat, katter og kaniner
Brukerens avatar
Luna
Moderator

Innlegg Sandra 24 Aug 2008, 21:51

MILLIE
Navn: Millie
Kallenavn: Mille
Født: 30.05.08
Kjønn: 0.1 (hunn, ikke kastrert)
Rase: Hermelin og løvehode u/manke
Farge: Grå og hvit

Bilde

TURBO
Navn: Turbo
Kallenavn: Turbs
Født: 13.06.08
Kjønn: 1.0 (hann, ikke kastrert)
Rase: Hollender
Farge: Blå hollendertegnet

Bilde

Sandra
Sist endret av Sandra den 14 Apr 2009, 16:24, endret 5 ganger.
Sandra Marlèn
Brukerens avatar
Sandra
Etablert bruker

Innlegg Chixz 26 Aug 2008, 07:18

Aristoteles II
Han er oppkalt etter den gamle hunden vår, samtidig som han er oppkalt etter den store filosofen som regnes som grunnleggeren av vitenskapen biologi.

Han er født 20. juni og er så vidt jeg vet en renraset løvehode kanin. Han er ikke kastrert enda, men skal bli det om ikke så alt for lenge. Før kastrasjonen skal han parres med kaninene til en oppdretter, med mindre det viser seg at han har feil, fordi han hadde så fine farger og oppretteren ønsket å få frem fine kaniner med siameser farger.

Vi har ikke blitt så godt kjent enda ettersom vi bare har vært sammen noen dager, men jeg gleder meg veldig til å bli bedre kjent med ham :) Han liker å ta det forsiktig, men er ganske tøff så lenge han får gjøre ting i sitt eget tempo. Planen er å holde han som frittgående innekanin. Vi har drevet litt med klikkertrening og han har begynt å skjønne at klikk = sitronmelisse :) Jeg behøver kanskje ikke å nevne at sitronmelisse er noe av det beste han vet ^^

Kommer nok til å endre litt i dette innlegget når vi blir bedre kjent :)

Bilde
Klem fra Chixz, Aristoteles II, Frigg og Darwin
Savner deg Lurifacks'en min...
Brukerens avatar
Chixz
Etablert bruker

Innlegg SweetyOgVelvet 26 Aug 2008, 15:29

detter er mine to kaniner som jeg vanligvis kalle skjønningene mine:

sweet revenge:
viltgrå blanding av dvergvedder og hermelin, kjøpte han og søstra fra naboen som bor i gå-avstand. :) jeg bygger et bur på omtrent 4 kvadratmeter til de to. i tilleg har de en platting på hele 19 kvadratmeter der halparten er gress. de skal bo ute hele året. :) sweety elsker vikker og pellets, i tilleg digger han å ta slike gledes-hopp på plenen. har er ikke helt do-trenet men han er godt på vei, men han liker fortsat godt å gjødsle plenen. han kan også triksene: opp på to ben, gjennom tunellen og over hinderet:D

velvet cloak:
søsteren til sweety og har en god del like ting, som at hun har akkurat lik pels. (så jeg slet av og til med å se forskjell på demfør jeg ble kjent med dem). men hun liker å ligge i solen og slappe av, gjerne samtidig som hun spiser oregano og jordbærblad, hun er noe mer kresen enn sweety når det gjelder mat. hun er helt potte-trent og spiser nesten altid først opp maten som havner utenfor skålen før hun spiser resten. hun kan triksene: opp på to ben og sjennom tunellen. :) de er begge snart 3 månder. :)

elsker dem begge.
Vedlegg
sweety.JPG
sweety og favoritt-maten vikke
velvet5.JPG
velvet ligger i solen
Brukerens avatar
SweetyOgVelvet
Etablert bruker

Innlegg Fant 26 Aug 2008, 16:16

Hei! Jeg har to kaniner, Sacco & Chondrus. De er to minirex kaniner (hanner og kastrert) :)
De blir 10mnd 10.09.08.

Chondrus er av fargen brun
Sacco er av fargen Viltgrå

Begge er noen trivelige karer, og topp 1 supermodeller (holder kameraet i hånden hele tiden) :lol: De er noen skikkelige kosebamser, og bestevenner, ja det er de!

Bilder kommer
Madeleine & Katzen Timian <3
Brukerens avatar
Fant
Etablert bruker

Innlegg ebmille 27 Aug 2008, 20:42

TUTTU FRUTTI
Bilde

Navn: Tutti Frutti
Kallenavn: Tutti, Tjukka
Født: 13/6-07
Farge: Blå
Tegning: Wienertegnet
Rase: Hermelin

Tutti har verdens søteste personlighet. Hun er bare absolutt positiv, har faktisk ikke noe annet negativt å si om henne enn at hun spreller en del nåe man løfter henne. Hvis man stryker henne på panna legger hun seg flatt ut, hun synes det er såå godt! :)
Tutti fikk et kull på 4 den 25/08-08. En er død, tre lever. Hun er nå en stolt mor.

TEO DOR
Bilde

Navn: Teo dor
Kallenavn: Teo, Rakker'n
Født: ? han er litt over et år
Farge: Madagaskar
Tegning: Wienertegnet
Rase: Dvergvedder

Teo er en god gutt som elsker å hoppe! Han hopper virkelig alt :) Han kan være frekk og gjemme seg under lekestua eller liknende, men snill så lenge han går i sele. Han har blitt far til kullet som ble født 25/8-08.
ebmille

Innlegg Frèyja 28 Aug 2008, 13:13

Tuborg & Frèyja:

Kosestund 0044.jpg

Navn: Tuborg Johannes Lite
Oppdrettsnavn: Indergaardens duty of order v/Kristine Indergaard.
Kallenavn: Tub
Født: 29.06.06
Kjøpt: 19.01.08 av Ida Kjelsli
Kastrert: 23.01.08
Farge: Svart
Tegning: White
Elsker: Å ødelegge pappesker, spise mat, bli vasket av Frèy og å springe tulling.
Hater: Å bli løftet og å klippe klør.

Navn: Frèyja
Kallenavn: Frey
Født: Ca. april -07
Kjøpt: 03.09.07 av Tropehagen Zoo
Kastrert: 18.01.08
Farge: Mørkebrun tildels svart
Tegning: White Zobel
Rase: Hermelin/Løvehode
Elsker: Papayadrops, banan, bli vasket av Tub og å grave i pledd og putekassen.
Hater: Å bli løftet og fremmede mennesker

Begge kaninene bor i en stor og romslig innhegning med mye aktiviserende leker og lignende, de storkoser seg der. Inne i samme rom som deres innhegning bor det også to marsvin og en til kanin som eies av mine samboere. Begge spiser pellets fra the oxbow company.
Mvh,

Malin, Tuborg Johannes Lite & Frèyja;)
Brukerens avatar
Frèyja
Etablert bruker

Innlegg xlinee 29 Aug 2008, 11:14

Heihei : D

Bilde

Dette er Josefine.
Min 3 år gamle hannkanin. ^^
Han er en blandingsrase, og jeg er ikke HELT sikker på hvilke raser han er en blanding av.
Grunnen til at han har et jentenavn og er en gutt, er at da vi fikk han så sa de på dyrebutikken at han va en jente, så jeg kalte han Josefine.
Men så fant vi ut at han var en gutt, og da prøvde vi å bytte navn, men jeg sa bare Josefine til han uansett. Så han heter fortsatt Josefine. (:
Han er en uvanlig rolig kanin, og egentlig ganske lat. Men når han først er ute, så kan han være veldig aktiv.
Han har en liten "kjæreste" som heter Popsy, som er kaninen til Veronika, venninnen min. Men Popsy er mye mer interesert i Josefine enn han er i henne! :lol:
Jeg elsker Josefine av hele mitt hjerte, og kommer til å bli UTROLIG trist og lei meg når han går bort, jeg hadde en periode da han fikk forstoppelse, og var redd han skulle dø, men det skjedde heldigvis ikke! Men siden han overlevde det, så SKAL han leve mange år til. Det har jeg bestemt! :mrgreen: :heartbeat:
Mvh. Line og Josefine ^^
Brukerens avatar
xlinee
Etablert bruker

Innlegg Lewis 29 Aug 2008, 19:18

Lewis

Bilde
Navn: Lewis
Kallenavn: Nu, nui og lewì er de som brukes mest
Født: 06/05-09
Boforhold: Innekanin. Halvt frittgående. Står i kompostvegger om natten og går fritt om dagen.
Liker: Papayatabletter, frukt og tørkede jordbær fra oxbow. Han elsker også å bli koset med.
Liker ikke: Å bli løftet og å bli settet inn i kompostbingen sin
Farge: Villt isabella
Annet: Han er en ordentlig liten koseklump som elsker å bli kost og klappet på. Han liker veldig godt å leke med snackballen sin, doruller, pappesker og alt annet som kan bli kastet opp i lufta eller bli rivet opp i filler :)
Sist endret av Lewis den 31 Jan 2010, 23:05, endret 7 ganger.
Stine & Lewis
-Kaniner sover ikke, de lader opp..
Brukerens avatar
Lewis
Etablert bruker

Innlegg Kaninpsyk 01 Sep 2008, 12:19

Alle her inne har så fine kaniner, så jeg får presentere mine bustetroll, hihi!

Punky er født januar 2008, tror jeg. Hun er sterilisert, løvehodeblanding, hvit med grå flekker og jeg fikk henne fra finn.no. Forrige eier hadde fått henne i trøstegave fordi hunden deres døde, enough said. Hun er nysgjerrig og en liten utforsker-kanin som står mye på to ben for å ha oversikt. Alt skal snuses på og undersøkes. Hun liker mennesker, spesielt de som kommer med persille, sitronmelisse, basilikum og ruccola :lol: Hun prøver å spise det meste, og har nylig falt for Critter Berries fra Oxbow. Om natta skifter hun personlighet til Mischief fordi hun er rampete og finner på mye rart. Ja, åsså er hun uendelig sta.

Brutus er født siste halvdel av 2006, tror jeg. Jeg fikk han gjennom annonse-sidene i lokalavisa, ferdig kastrert og bittelitt overvektig. Forrige eier fikk skoleplass på andre siden av landet og ville ikke utsette ham for en flytur. Han har bodd sammen med ei kanin-venninne hos forrige eier, men hun ble omplassert til noen andre før han kom til meg. Brutus er brun med blondt løvehode :) Han er en ordentlig staselig kar som er litt skeptisk til mennesker og ny mat. I begynnelsen var Brutus en ordentlig sinnatagg som angrep oss og hveste om vi kom for nært. Etter nedsliping av tenner og en liten tilvenningsperiode har han blitt mer tillitsfull, men er hakket mer skeptisk enn Punky. Labbene hans ser mer ut om løvepoter i forhold til Punky sine yndige små, feminine labber. Jeg ville faktisk gjettet at han er renraset løvehode pga den kraftige manen og de store potene, men jeg har ikke snøring og ingen bevis. Løvehode-blanding er han ihvertfall. Han er skeptisk til ny mat, som sagt, og lar Punky smake (les: kaste seg over) først, når hun nesten har spist alt blir han litt stressa og må hive i seg litt han også :lol: Det er slik han begynte å spise pellets, fordi Punky var i ferd med å spise alt, hehe.
Om natta skifter han personlighet til Trouble, fordi han alltid havner i trøbbel ved å gå på do uttafor dokassen, samt velte matskåler, dokassen og hus :roll:

Om dagen: Punky og Brutus
Om natta: Mischief and Trouble
;)
Bilde først av begge to, fordi det var et fint bilde av Punky, men jeg har et bedre av Brutus(om vi ser bort fra røde øyne *kremt*).
Bilde

Bilde
Punky og Brutus hilser og sier SEND OSS RUCCOLA!!
Brukerens avatar
Kaninpsyk
Etablert bruker

Innlegg Shiny 21 Sep 2008, 13:25

Jeg har 1 kanin som heter Shiny (Makira's Dream come true), jeg har hatt henne i omtrent et år, hun er født 5 juli 2001 altså, hun er 7år gammel, and Still going strong ^^hun bor på gården som faren min eier, i en liten stall sammen med 3 andre. hun er utrolig glad i kos og elsker å løpe runt inne i stallen ^^
hun liker nok ikke så godt å bli løftet for mye..
Bilde
Shiny vasker seg..
Hi's And Hugs, Anne og Monsieur Cookie
Brukerens avatar
Shiny
Etablert bruker

Innlegg Gilraen 29 Sep 2008, 11:18

Little Flower Lola
Bilde
(beklager, er ikke flink til å gjøre bilder mindre)

Lola er en blanding av løvehode og dvergvedder som jeg fikk av en familie som bodde på gård. Hun er født 4.mai.2008. Jeg har store problemer med å få henne menneskevandt, for hun forbinder meg mest med børsting, noe hun ikke liker, og uansett hvor mye jeg børster er det alltid klumper som lugger mye, spesiellt under magen. Tenkte å barbere henne når hun skal steriliseres.
Foreløpig går hun ikke sammen med den andre kaninen min, for begynner tilvenningen etter at de begge er sterilisert. Hun bor i et bur for seg selv i stua bak sofaen, og nå har vi fått laget en fin innhegning inne hvor de kan løpe i gangen (lang gang) etter tur. Der er det ingen ledninger som er farlige eller noen ting, og vi trenger ikke å passe på hva hun en driver med. Hun er ganske god venn med minstepusen (som forøvrig kan leke med hvem og hva som helst), men som sagt sliter både jeg og andre med å få henne menneskevandt.

Pretty Velvet Pearl
Bilde

Velvet er en rex kanin jeg kjøpte fra en oppdretter. Født 15.april.2008. Hun er den staeste og mest bestemte kaninen jeg har vært borti! Hun vet akkurat hva hun vil og når hun vil det! Får hun ikke mat på rappen om morgenen begynner hun å furte skikkelig, og tramper med beina. Hvis man fremdeles er treg snur hun ryggen til deg og rører ikke maten før du er langt unna. Men hun elsker kos og klapp i tillegg til mat, og hopper rundt omkring på gulvet i lynende fart mens hun leker med minstepusen. Ellers har hun ingenting imot å ta en tur ut i bånd og spretter rundt der som om verden bare var en stor lekeplass.
Hun er vanskelig å gi vann til. Drikkeflaska får hun for lite vann utfra om gangen og da står hun og biter og klorer på flasketuten. Vannskål er bedre å drikke fra, men siden hun bare sparker ting oppi skåla om den står på gulvet/burbunnen, må hun ha på gitterveggen, og den synes hun er morsom å rive ned, med mye eller lite vann i. Spiller ingen rolle.

Begge kaninene spiser blanding av Kalle pellets og Oxbow Bunny Basics :)
Lola, Velvet, Brutus og Amy.
Brukerens avatar
Gilraen
Etablert bruker

Innlegg Rufpett 29 Sep 2008, 11:59

Bilde
Petter klar for å støvsuge.

Navnet er Petter. Han er en viltgrå dvergvedder.Petter ble født 27 april 2008.Vi kjøpte han fra et oppdrett i Oslo.. Han er utrolig snill og renslig ( bortsett fra denne markeringa)..
Den første tiden Petter kom til oss sto han ute. Men nå står han på rommet mitt, og er glad for og være innekanin.
Han er ute av buret når vi er hjemme, buret står åpent og han går bare i buret når han skal spise\drikke\gå på do\ noen ganger sove. Vi har sett utrolig
mye mer av personligheten hans etter han har flyttet inn. Han foretrekker ikke kos før på kvelden og på morran spinner han rundt. Han har lært seg pelletstiden , og på morran står han klar foran matskåla si med potene oppi. Hvis jeg er litt treig med og gi Petter mat, da kaster han matskåla rundt og gnager på den og bråker til jeg kommer og gir han pellets......
Petter får kaninpellets fra felleskjøpet og den beste godisen han kan få er banan! Når han får banan hører man bare slafse,slafse så er det ikke
mere banan...Petter skal bli kastrert i oktober.
Sist endret av monis den 29 Sep 2008, 13:07, endret 1 gang
Begrunnelse: Presentasjonen skal bare inneholde ett bilde pr kanin :)
Hilsen Petter, Rufus & Hannah http://www.bunnypetter.piczo.com
Brukerens avatar
Rufpett
Etablert bruker

Innlegg Mathea 29 Sep 2008, 14:21

Happy er ei oppmerksomhetsyk jente som kom til verden i Juli 2007. I februar 08 bestemte vi oss for å sterilisere henne. Og nå har vi bare ei glad jente uten hormon stress og inbilte drektigheter :- ) Hun bor i det store hundeburet sitt som er utvidet med kompostvegger. Snart bytter vi ut hele buret med en stor løpebinge med masse pappesker og gnagepinner! Hennes drøm er vel å få seg en kjekk kaninvenn fra DOOA å leke med, men vi får se med tiden da foreldrene mine setter grenser :- ) Happy elsker å møblere i buret sitt.. kanindoen er aldri på samme plass som jeg forlot den! PS: hun elsker kalle kanin!

Bilde
Mathea&Happy
Brukerens avatar
Mathea
Etablert bruker

Innlegg mlovz 04 Okt 2008, 22:16

Lillos og Bella blei omplassert til oss i februar 2008. De er frittgående i første etasje av leiligheten vår og veldig gode venner. Bella er en utadvendt, litt rampete kanin som er høyt og lavt hele tiden. Lillos er litt mer reservert (opprinnelig DOOA kanin som bærer litt preg av at han "har vært ute en vinternatt før"). Men han blir stadig tryggere, tøffere og mer kosete, og det er veldig gøy og se. Bellos favorittaktiviteter er å spise høy på toppen av papphuset, trille pellets ut av ballen, utforske nye (forbudte) steder og spise høy rett fra høysekken. De er også ganske nysgjerrige på oss mennesker og liker å hoppe opp på ryggene våre for å få litt oversikt.
Når de er ekstra klare for kos legger de seg med hodene/snutene innat hverandre og venter på stell – skjønningene!
lillos lite.JPG
Lillosen
lillos lite.JPG (28.86 KiB) Vist 21172 ganger

Bella lite.JPG
Bella-mor
Bella lite.JPG (52.16 KiB) Vist 21159 ganger
hilsen mette, lillos og bella
Brukerens avatar
mlovz
Etablert bruker

Innlegg TuvaKr 04 Okt 2008, 23:04

Jaja, siden det er så mange andre her som har presentert sine kaniner... Får vell jeg gjøre det også da! :)

Navn: Bella the Magic Wonder
Kallenavn: Bella
Alder: 4 mnd
Rase: Blanding av Dvergvedder og en annen rase
Farge: Isabella
Øyenfarge: Grå
Spiser: Gulerøtter, agurk, paprika, KK pellets, kaningodteri, ++
Elsker å: Løpe, hoppe, kose, spise, leke, ++
Kompiser: Hunden Simo og katten Tusse :D

Bella er verdens skjønneste kanin i mine øyne! :forelsket:
Hun kom til verden 16. mai, 08.
Hun elsker å få oppmerksomhet og det at folk snakker vennligt til hun...
Hun er ei kjempe grei lita jente, som snart skal steriliseres... :roll:
Snuppa mi bor ute og derfor har hun en litt "fluffy" pels, som det er godt å ha om vinteren.

I rundt området vi bor i, er det bla.. rev, grevling, katter, hunder, osv. Så... Simo er i røyteperioden sin nå, og derfor har jeg sammlet opp litt hår og puttet det i buret til Bella. Det ser ut til at Bella nyter å sitte på disse tjukke og lange hårdottene, og uvelkommne dyr har holdt seg lenger unna! :)

Bilde:
DSC09280.JPG
Bella
Sist endret av TuvaKr den 05 Okt 2008, 11:12, endret 1 gang
Min kjære , søte Bella<3
Brukerens avatar
TuvaKr
Etablert bruker

Innlegg Lena 05 Okt 2008, 00:22

TuvaKr:

monis skrev:Merk: Da det er muligheter for å poste flere bilder i de forskjellige bildekategoriene er det fint om man ikke legger inn mer enn ett bilde pr kanin. Dette for å hindre at tråden blir unødvendig lang etterhvert som flere legger inn sin presentasjon. Kommenter ikke andres poster i denne tråden - send dem heller en privat melding (pm) :)
Lena & Sírius

Hvil i fred, Tornerose & Espiranza
Brukerens avatar
Lena
Moderator

Innlegg Minaa 05 Okt 2008, 15:25

Utrolig fine kaniner dere har her på forumet!
Jeg har da altså en liten tulleunge, på snart ett og et halvt år.
Hun heter Mina, men blir kalt Minavennen, tulleunge, rampunge, og lille.
Hun er brun, grå og hvit.
Hun elsker gulrot, og eple.
Jeg pleier å gå tur med henne i sele hver dag, og det elsker hun!
Mina, jeg elsker deg! :heartbeat:
Så er det Tipp & Topp, de eneste gjenlevende av hennes kull på seks unger (tror vi). Om morgenen den 2 oktober,hørte mor, far og mine to søstre et "hyyl" utenfra." Mina har fått unger!" Vi lot dem være i fred og når vi kom fra skolen,hadde Mina gjemt dem. Vi var inne i buret og lette, lette og lette. Og jeg gråt, gråt og gråt. Ingen unger. Men da i høstferien da vi var i London, tikket det inn en SMS fra bestemor, som var dyrepasser de fire dagene: " Alarm, alarm det er en stor kaninunge i buret, han kom frem idag". Jeg skrek av glede, og vi kastet oss rundt halsen på hverandre. Det var den siste dagen vi var i London, vi skulle reise. Da vi sto i køen på Gatwick, tikket det inn enda en SMS, denne gangen fra bestefar. Han hadde blitt med inn for å se dette lille vidunderet, og da hadde de funnet to til!! Folk kikket rart på oss da jeg skrek høyt enda enn gang. Grunnen til at jeg hylte den morgenen var at Mina hadde gått sånn ca to-tre uker over tiden. Vi hadde mistet håpet, og begynt å løfte henne, ha henne i sele osv. Det var utrolig at hun fødte dem, for det var frost den natten, og Mina er utekanin.
De ligner på faren noe helt utrolig, men det er bare jeg og pappa som har sett ham, for han ble solgt dagen før vi hentet Mina.
Dette var litt om oss, bilder kommer! :plystre:
P8020029.JPG
Her er Mina<3
Sist endret av Minaa den 17 Mar 2009, 14:29, endret 3 ganger.
Klem fra Torni, Mina, Tippie og Topp.
Kaniner er akkurat like mye verdt som alle andre dyr.
Brukerens avatar
Minaa
Etablert bruker

Neste

Gå til Kaninpresentasjoner, bilder etter tema og film

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester