Nå når jeg leste den fant jeg mye feil, og da mener jeg feil som kan gjøre kaninen syk og skadet. Jeg vil først anbefaler alle som eier en slik bok om å kaste den eller legge den bort og late som du aldri har lest den.
Dette skal egentlig være en bok for nybegynnere med kaniner, men lærer egentlig folk helt feile ting. Det første som er nevnt mange ganger i boken er å bruke kattesand. Det står til og med at de klumper seg når tisset kommer på men det er det som er poenget. Helt utorlig at forfatteren ikke tenker på at de kan skape forstoppelse. Det viser faktisk også ett bilde av en kanin som sitter i en dokasse med kattesand der det ligger en liten klump med tiss som har lagt deg sammen. Hun skriver også att man skal bruke kattesand for å hindre urinlukt.

Dette skriver hun også som blir feil.
Andre ting som er feil er:
-Kaninunger er leveringklare når de er 6 uker gamle når de egentlig skal få være med moren sin i minst 2 uker til.
-Barn er klare å eie en kanin/dyr når de er rundt 7 til 8 år.
-Kaniner kan hoppe 1,5 meter høyt (har bare hørt at verdensrekorden er 1 meter?)
Jeg synes det er litt merekelig at en person som sier hun har så mange års erfaring med kanin ikke vet at kattesand, gangerblandig med frø, og lignende er feil. Jeg er mest overassket over det med kattesanden. Tenk hvor mange folk som leser at man kan ha kattesand, gjør som det står og det ender med en kanin som må til dyrelegen og blir frisk men eieren slutter ikke med kattesanden fordi det står i boken og slik fortsetter det til at det kan hende verre ting.
Hva synes dere om boken ?

. Vil nok heller anbefale dem å bruke kanin.org istedenfor!

Jeg og Alvin gleder oss til å lese boken din, skal anbefale den til alle jeg kjenner med kanin
Har du funnet en tittel?