Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Hvilke leker liker dine kaniner?

Spørsmål, råd og tips om leker til og generelt aktivisering av kanin

Re: Hvilke leker liker dine kaniner?

Innlegg fridasofie 18 Okt 2009, 18:39

min kanin liker en lang tunnel på cr. 1 og 1 halv meter. den elsker min lille sofie :D :D :D :D
fridasofie

Innlegg Line 11 Nov 2009, 22:41

Min lille Bella elsker å tygge opp en stråkurv jeg ga henne, og dytte den over ende :)
Brukerens avatar
Line

Innlegg MaddeogHayley 30 Jul 2010, 16:34

Mine engler Madde og Hayley elsker å tygge på doruller og dele dem i biter og etterpå bruke bitene til å kaste på hverandre. Mersom en lek. :p :D
Elsker mine søte små engler!
Madde og Hayley! Dere har en varm plass i mitt hjerte!<3<3
MaddeogHayley

Innlegg Martine1997 02 Aug 2010, 20:27

jeg har like som de andre men jeg har en sånn runn ball jeg putter høy i som hun elsker og leke med ! :)
pernille og Tabby<3
Brukerens avatar
Martine1997

Innlegg Lillefix 02 Aug 2010, 21:10

Kaninen min ælsker å løpe igennom ting, hoppe fra gulvet til en krakk og opp på et bor :bumdance:
Lillefixen min<3 Love you
Brukerens avatar
Lillefix

Innlegg Lilly 05 Aug 2010, 20:07

Kaninen min elsker å slenge på en plastikkboks. Har en slik boks som man bruker til brunost, slik at den ikke skal tørke ut. Og denne blir da kastet og slengt på, med andre ord; den får gjennomgå :D for øyeblikket er jeg i sverige og har kjøpt en strå-/kvisttunell. Gleder meg til å prøve den ut :)
Lilly
Brukerens avatar
Lilly

Innlegg LøveLola 05 Aug 2010, 22:28

den tidligere eieren til Lola ambefalte meg en tennisball, og jeg tror hun likte den veldig godt også :mrgreen:
Hilsen Maria og Lola!
Brukerens avatar
LøveLola

Innlegg sjønnasen 12 Aug 2010, 18:54

mine kaniner har en haug yndlingsleker
nr1 er en innebandy ball (med hull i) som jeg putter pellets i jeg syns den funker bedre enn en snack ball for da er det hull overalt men det er litt vanskelig å putte pellets i
Nr2 er et "klatrestativ med hus og mye sånt veldig enkelt å lage
Nr3 er halve reisebur som står sånn at de har liten åpning(kanskje ikke så idiell for store kaniner) :mrgreen:
og Nr 4 er en hamsterball som jeg har hengt oopp og tatt høy i :lol:

men de liker best å springe av seg ute i luftegården og å hoppe over hindre :superlol: :emo2:
<3 Kaniner er best<3
Brukerens avatar
sjønnasen

Innlegg Nochan 13 Aug 2010, 19:58

Kaninen jeg hadde før klarte seg ikke med godisball, han ville ha en fotball å dytte rundt :lol:
Nochan

Innlegg MaritaPelleOgTheo 04 Okt 2010, 17:09

For at denne leken skal fungere må det helst være jevn bakke og ikke humpete osv.. Det du trenger er en kopp , Helst lagd av noe som ikke er så lett og knuse . Du legger den slik at den på en måte ligger rett vei så lar du den stå dær .

Kaninen min går og snurrer rundt på den og han elsker den !

:D :D 8) :lol:
Marita og Pelle
Brukerens avatar
MaritaPelleOgTheo

Innlegg thesuit 04 Okt 2010, 18:05

Så lenge det kan kastes på, graves på, hoppes opp på eller drepes, så er det en slager her i gården! I går hadde Bajas funnet boksen med papayatabletter i, den kom han springende inn i stua med. Tipper han ga opp å få den opp selv, så han skulle ta den med til oss så vi kunne åpne den for han. Desverre hadde han allerede fått sin daglige dose papaya, så skuffelsen var stor. :lol:
Camilla, Bajas & Birk.
thesuit85.wordpress.com
Brukerens avatar
thesuit
Moderator

Innlegg Lilly 04 Okt 2010, 21:52

Haha :lol:

Her er trappen hennes veldig populær. Hun har nemelig en trapp opp til hylla si, og den spurter hun opp og ned, under og inni.
Har nemelig fått lagd en med rom inne i trappen, slik at hun kan gå inni, klatre opp (mellom trappetrinnene), krype under og opp og ned av hylla.
Og dorull med høy var veldig populært en stund, men den ble fort veldig kjedelig.

Hun liker vel egentlig ikke å leke sånn kjempemasse. Men å spise høy, det er hun mester i. Hun spiser en hel kasse + høyhekk + litt mer i sovekassen på èn dag :o
Det er mer enn kroppsstørrelsen hennes, altså. Det er visst veldig populært tidsfordriv.
Lilly
Brukerens avatar
Lilly

Innlegg Liise 20 Nov 2010, 17:01

Pappesker er veldig populert her i huset :) men har også en stor bamse som er formet som en fotball, denne blir utrolig nok hevet runt(litt rart siden den er sånn 3 ganger så stor som kaninene:P men tror jeg skal prøve med kjernen til en dorull for snacks ballen var ikke no morro:P
Brukerens avatar
Liise

Innlegg Tussis bestevenn 19 Jan 2011, 22:02

Tassen elsker en gammel sparebøsse fra sparebank1 (Labb og Line)
Den er av plast og har sånne runde kanter, som han elsker å markere seg på, og han har ingenting imot å velte og dytte på sparebøssa. :D
Mvh Tb og dyrene
Brukerens avatar
Tussis bestevenn

Innlegg Kornelija 03 Feb 2011, 16:43

Min kanin har ikke noe særlig med leker bare en snack ball og et litte ''paradis'' med hyller og ting å klatre på :) :) Han er frigående om dagen <3
Kornelija og Susi
Brukerens avatar
Kornelija

Innlegg Hannah 01 Aug 2011, 00:45

Dot elsker fotballen sin! :) Hun triller den rundt og rundt med snuten.
Hilsen meg og Multe <3
http://cloud8berry.blogg.no
Hvil i fred, kjære Dot. Vil aldri glemme deg.
Brukerens avatar
Hannah

Innlegg kimruler 02 Aug 2011, 23:36

Nå er vår kanin utegående (av buret) hele tiden, den bare sover inne i buret om natta så Mofasa leker egentlig med alt han kommer over.
Satt for eksempel en tom 1 1/2 liters flaske på gulvet, og den stjal han med seg under sofaen. Tomme winnertip kartonger er også gøy å leke
med. Og er vi så uheldig å mister ned klær på gulvet så drar han jammen med seg det også og leker med det, men biter aldri hull :mrgreen:
Sant skal sies, han var nå 4 år i juli men er utrolig aktiv når det er noe han vil ha. Fast rutine nå er at når jeg kommer ut fra kjøkkenet så
kommer han hoppende rett i beinet på meg ,for da skal han ha drue. Det blir noen av dem om dagen ja :plystre:
Ellers vil han bare ha kos og dytter meg i beinet også da ,men det kan bli for mye av det av og til. Han er en veldig kosete kanin
så det kan bli mye mas :frustrert:
Kanskje litt :offtopic: men han leker med det han finner, alt han kan dra med seg å gjemme er gøy :mrgreen:
Brukerens avatar
kimruler

Innlegg Tussis bestevenn 03 Aug 2011, 02:26

kimruler skrev:Fast rutine nå er at når jeg kommer ut fra kjøkkenet så
kommer han hoppende rett i beinet på meg ,for da skal han ha drue. Det blir noen av dem om dagen ja :plystre:

Det er greit å gi druer, men husk at du ikke skal gi mer enn 1 spiseskje frukt daglig. Druer har et høyt sukkerinnhold, så jeg ville gitt mindre druer og mer grønnsaker.
Mvh Tb og dyrene
Brukerens avatar
Tussis bestevenn

Innlegg Trampelange 07 Sep 2011, 16:22

Mine elsker faktisk en katte leke med en bjelle inni og slenge den rundt overalt, morro ;pxD
Hilsen Sidneyog den lille hermelinen Melis!
Brukerens avatar
Trampelange

Innlegg -Kristine 23 Sep 2011, 16:42

Eddie er veldig glad i en treting med bjelle inni. Har lært han å kaste rundt på den, og det gjør han tilogmed når jeg ikke spør om det. Haha, han er nydelig :heartbeat:
Kaninsuss fra Eddie, Lars og lille Ludvig.

Besøk gjerne bloggen vår: http://www.lapins.blogg.no.
Brukerens avatar
-Kristine

ForrigeNeste

Gå til Kaninleker og aktivisering

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest