Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

høgd på garden

Kaninsikre bolig og ellers diverse smarte løsninger og nyttig kaninutstyr

høgd på garden

Innlegg tottsie 09 Aug 2015, 22:12

Hei! :D Me har nyleg kjøpt oss to dvervedder kaninunger. Me er ikkje akuratt erfarne med kaniner, men hadde veldig lyst på kaniner, og dattera mi på 3 år er og veldig intressert. Me har frå før hunder og hester, so me er vande med dyr.
Me laga kaninbur sjølv, eit stort og fint hus, med rampe ned i ein ganske stor luftegard. Me har skjønt og lest oss til att kaniner krever stor plass og mykje bevegelse. Me har endå ikkje tørd å ta dei ut i luftegarden utan att me er der, for me er so redde dei skal stikke av, eller att fugler og rev skal komme på natta. og no siste gangen gjekk det litt skeis. Kaninene er ikkje heilt tamme, men me var på god veg, då eine hunden vår kom seg ut frå hundegarden og kom bort til kaningarden, han var ikkje inne hjå dei men fekk likevell skremd dei opp frå utsida, og den eine kaninungen holdt på å hoppe over innhegninga. Kaningarden er 70 cm høg på det lågaste partiet. Kor høgt hopper kaniner?? :hjelp:
Eg vil gjerne kjøpe eit slikt bærnett å ha over slik att fugler og slikt ikkje kjem seg inn vertfall, men har ikkje fått tak i det endå.
tottsie

Re: høgd på garden

Innlegg ZakuraRabbit 10 Aug 2015, 07:53

70 cm hopper de lett...Kanskje ikke når de er så små men følg med.
Du kan få kjøpt bærnetting alle steder som selger hageutstyr;3
Hanne Aune
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Etablert bruker

Innlegg flekk 21 Aug 2015, 17:08

Velkommen hit og flott at du har fått deg kaniner. De er herlige dyr :)
Kaniner kan vel hoppe opptil 1 m, tenker jeg. Så du bør passe på.
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Innlegg 02maryam 22 Aug 2015, 16:51

Så koselig at du har fått kaniner!
Kaniner hopper lett en meter, og gjerne over. Mine kaniner gjorde det en gang, så vi bestemte oss for å legge et nytt lag med netting, slik at gården nå er nesten to meter lang. Det går også å sette netting over utegården, men det har ikke vi. Jeg ville ha bygd utegården høyere :D
02maryam

Gå til Burløsninger, sikring av bolig og andre smarte tips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest