Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Kaninbod

Kaninsikre bolig og ellers diverse smarte løsninger og nyttig kaninutstyr

Kaninbod

Innlegg Nina264 07 Mai 2015, 11:02

Hei:) jeg har 4 kaniner. Men jeg skal utvide Skogstuens kaninstall. Så jeg får enda flere kaniner:) så skal jeg bygge kaninbod rundt den 21. Mai. Så jeg lurer på om dere kan komme med tips, råd og bilder av deres kaninbod/bur:)
Nina264

Re: Kaninbod

Innlegg 02maryam 24 Jul 2015, 15:46

Hei!
Jeg driver selv og lager kanin bod. Jeg har isolert gul, og vegger godt, og tak og gulv er også vanntett. Vi setter døren mer enn 30 cm over bakken, slik at det er lettere og åpne om vinteren. De får satt opp et par hyller de kan hoppe på i boden deres, og skal få tilgang til varmelampe om vinteren. Og vi tenker og sette et lite vindu i boden deres. Snart skal vi starte og lage en lufte gård,altså permanent, men da må vi være obs på hva slags netting osv vi bruker. Om vi bruker hønsenetting, kan kaninene tygge dem i stykker, og nettingen skal helst være et par cm i bakken, ellers kan kaninen grave seg ut, men det går og å sette netting langs hjørnene, som er mest utsatt for graving. Et nett blir og satt på toppen av utegården, slik at rov dyr ikke kan komme inn. :D
02maryam

Gå til Burløsninger, sikring av bolig og andre smarte tips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 2 gjester