Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Flekk gnager på treverket

Kaninsikre bolig og ellers diverse smarte løsninger og nyttig kaninutstyr

Flekk gnager på treverket

Innlegg flekk 28 Mar 2015, 16:27

I det siste har Flekk gnaget ekstra mye på alt, kvister og til med plankene på terrassen. Dette er ikke pappa særlig fornøyd med. Hva kan det komme av at han plutselig gnager så mye? Kan det være fordi han er ukastrert og at det er hans måte å reagere på at våren kommer? Mange av kvistene på terrassen er flere måneder gamle og helt skalperte. Tror dere Flekk vil slutte å gnage på terrassen om han får nye kvister?

Hvordan skal jeg få Flekk til å slutte å gnage på plankene? Som midlertidig løsning har jeg satt en kasse foran de utsatte stedene, og det ser ut som å fungere. Men jeg håper at han ikke begynner å gnage på andre steder. Pappa har sagt han vil gjøre Flekk til en burkanin om han ser Flekk gnage på terrassen.

Håper på forklaringer eller løsninger :)
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Re: Flekk gnager på treverket

Innlegg Kodagutten min 30 Mar 2015, 12:18

Jeg tror nye kvister kan være en god idé, ja. Koda og Happy gnager ikke på sine gamle kvister, men når de får nye setter de i gang med å gnage med en gang.
Hilsen Hilde, Koda og Happy
Brukerens avatar
Kodagutten min

Innlegg flekk 31 Mar 2015, 19:11

Takk for svar :) Da skal jeg få kastet de gamle og få plukket noen nye så fort som mulig.
Brukerens avatar
flekk

Innlegg flekk 22 Apr 2015, 16:39

Flekk har blitt et skikkelig bøllefrø. Jeg har klart å forhindre at han gnager på plankene ved å sette en kasse foran. Men nå har han bitt av en del av gummien på døra, som er der som isolasjon. Jeg håper ikke foreldrene mine oppdager det, for det kan hende de finner på å begrense tilgangen hans på frihet.

I tillegg graver Flekk i røttene på hagebuskene, noe som pappa ikke liker, og spiser opp hageblomstene til mamma. Han har blitt en skikkelig kriminell kanin :lol:

Selv vet jeg at han bare oppfører seg som en kanin, men foreldrene mine deler ikke min forståelse overfor rampestrekene hans.
Brukerens avatar
flekk

Gå til Burløsninger, sikring av bolig og andre smarte tips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest