Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Løsning i bunnen av kaninbur med plastkasse

Kaninsikre bolig og ellers diverse smarte løsninger og nyttig kaninutstyr

Løsning i bunnen av kaninbur med plastkasse

Innlegg Heavykatten 03 Apr 2016, 17:48

Hei! Jeg har en kanin som går inne for det meste. Han får gå løs hele dagen når vi er hjemme, noe som er hver dag hele dagen da noen alltid er hjemme. Til han har vi bare ett høyt hundebur med dokasse som han er flink til å bruke, til tross for at han ikke er kastrert enda (har bestilt time for det). Han blir også satt inne i buret hvis ingen er hjemme og om natta.

Jeg har fått tak i et kaninbur som jeg har tenkt å bytte til da hundeburet ikke egentlig er våres (fikk låne det). Bunnen i det er plast og jeg er litt usikker på hva jeg kan bruke som underlag og som er lett å vaske? Vil helst ikke bruke sagflis. Han er uansett flink til å bruke dokasse, og er for det meste ute av buret likevel i løpet av en dag :) kan jeg bruke dørmatter som underlag der han ikke går på do, og er det lett å vaske?
- heavykatten
Heavykatten

Re: Løsning i bunnen av kaninbur med plastkasse

Innlegg Oliver4 03 Apr 2016, 22:49

Hei!
Tenker du på bunn som i en dokasse eller selve dostrøet?
Dørmatter (og/eller andre tepper) funker fjell! :D

Har du meldt deg inn i Den Store Kaninboken på facebook? Der er det mange bilder og andre grupper relatert til gruppa som du kan ta litt inspirasjon fra (:
Oliver4

Re: Løsning i bunnen av kaninbur med plastkasse

Innlegg Heavykatten 03 Apr 2016, 22:54

Oliver4 skrev:Hei!
Tenker du på bunn som i en dokasse eller selve dostrøet?
Dørmatter (og/eller andre tepper) funker fjell! :D

Har du meldt deg inn i Den Store Kaninboken på facebook? Der er det mange bilder og andre grupper relatert til gruppa som du kan ta litt inspirasjon fra (:

Ikke i dokassen nei, tenker utenfor så ikke kaninen sklir på det glatte underlaget i buret :)
- heavykatten
Heavykatten

Gå til Burløsninger, sikring av bolig og andre smarte tips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest